
Pokud prodáváte své staré iOS zařízení – tedy hlavně iPhone nebo iPad, případně iPod Touch – měli byste věnovat pozornost tomu, zda jste z něj odstranili všechna data. Pokud tak neučiníte, v lepším případě pouze znemožníte novému majiteli plnohodnotné používání svého telefonu, v horším případě umožníte novému majiteli přístup do vašeho soukromí a potenciální zneužití přístroje proti vám.
Článek popisuje oficiální postup pro iOS 9 doporučený společností Apple.
Správný postup pro smazání zařízení
- Pokud máte připojeny Apple Watch, nejdříve zrušte spárování (v aplikaci Watch na iPhonu)
- Zálohujte svůj iPhone, iPad nebo iPod Touch (do počítače nebo na iCloud)

Záloha iPhonu na iCloud
- Jděte do Nastavení > iCloud a úplně dole zvolte Odhlásit se (následně budete muset znovu zvolit Odhlásit se, poté dvakrát Smazat z iPhonu (iPadu aj…) a na závěr zadejte své heslo k Apple ID)
- Jděte zpět do Nastavení > Obecné > Obnovit (úplně dole) > Smazat data a nastavení (může vyžadovat zadání Apple ID a hesla, vašeho kódu ke klávesnici ad.) a následně ještě jednou potvrďte smazání zařízení
Tento postup zajistí, že z telefonu budou smazána úplně všechna data. Až tedy zařízení znovu zapnete, bude se chovat jako nově zakoupený iPhone, iPad… Bude potřeba znovu nastavit jazyk, WiFi, iCloud, Find My iPhone a další služby. Nikdo cizí nebude moci obnovit vaše fotografie, aplikace, historii zpráv a hovorů apod.
Fungovat nebude ale ani služba Find My iPhone (Najít iPhone), takže v případě ztráty své zařízení již nenajdete. Stejně tak pokud jste nevytvořili zálohu (viz bod 2), nebudete moci svá data znovu nahrát do žádného dalšího zařízení.
Při změně majitele iOS zařízení proto postupujte velmi obezřetně, v případě dotazů rádi pomůžeme v komentářích níže.
2 Responses to “Jak smazat iPhone (iPad) při jeho prodeji nebo změně majitele”
27.2.2016
JitkaStačí přece bez odhlášení z icloudu.. Už samotné zvolení Smazat data a nastavení uvede stroj do továrního nastavení bez přihlášení do icloudu. Děláme to tak při prodejích vždy.
27.2.2016
Lukáš JirsaDobrý den,
souhlasím, že je takový postup možný, nicméně postup uvedený v článku doporučuje na svých stránkách přímo Apple.
S ručním odhlášením máte jistotu, že se odebere zařízení z Vašeho účtu (maximálně můžete mít svůj účet přihlášen na pěti zařízeních) a nebudete tak mít problémy s tím, že byste museli zpětně řešit odebrání zařízení přes nastavení Vašeho účtu Apple ID nebo iCloud.